Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

David Carradine overleden

  • Maarten

    04-06-2009

    BANGKOK - De Amerikaanse acteur David Carradine is dood gevonden in een luxe hotelkamer in de Thaise hoofdstad Bangkok. Dat heeft een woordvoerder van de Amerikaanse ambassade donderdag bevestigd. Carradine heeft vermoedelijk zelfmoord gepleegd, meldt de Thaise krant The Nation op gezag van anonieme politiebronnen. De acteur is 72 jaar geworden.

    Carradine stierf woensdagavond laat of donderdagochtend vroeg, zegt de woordvoerder van de ambassade, die dit gehoord zou hebben van Thaise autoriteiten. De acteur, die onder meer bekend is van zijn rol in de ‘Kill Bill’-films, heeft zich volgens The Nation vermoedelijk verhangen. Carradine was in Bangkok voor filmopnamen en zat sinds dinsdag in het hotel, meldt de krant.

    De acteur zou woensdag al niet zijn verschenen bij een maaltijd met de rest van de medewerkers van de film, waarna geen contact met hem kon worden gelegd. Een dienstmeisje van het hotel vond volgens The Nation het lichaam van Carradine donderdag rond 10.00 uur.

    Uit een eerste politieonderzoek zou zijn gebleken dat de acteur zichzelf had verhangen met een gordijnkoord. Carradine zou al ten minste twaalf uur dood zijn geweest. Op zijn lichaam waren geen sporen van geweld aangetroffen, meldt de krant.

    Carradine maakte onderdeel uit van een acteursfamilie. Zijn vader was acteur John Carradine, die vooral bekend is van horrorfilms en westerns. Zijn eveneens acterende broer Keith is vooral bekend van zijn rol als Wild Bill Hickok in de televisieserie Deadwood. Ook andere leden van de familie kozen ervoor acteur te worden.

    De trad op in meer dan honderd films en werkte daarvoor met regisseurs als Martin Scorsese, Ingmar Bergman en Hal Ashby. Een van zijn meest prominente vroegere rollen was die van zanger Woody Guthrie in ‘Bound for glory’ van regisseur Hal Ashby. Hij speelde ook priester Kwai Chang Caine in de televisieserie Kung Fu uit de jaren zeventig.

    Na twee decennia in lowbudgetfilms te hebben gespeeld, keerde hij aan het begin van de 21e eeuw terug naar de top toen hij Bill in de door Quentin Tarantino geregisseerde tweedelige film ‘Kill Bill’ mocht spelen. In deze film probeert actrice Uma Thurman Bill te vermoorden. ‘'Alles wat ik ooit nodig heb gehad sinds ik een paar decennia geleden min of meer stopte met het maken van films van grote filmstudio’s, was juist in zo'n film te spelen'', zei hij in 2004. ''Er is niets wat Anthony Hopkins, Sean Connery, Clint Eastwood of andere oude acteurs kunnen, dat ik niet ook kan. Het enige dat nodig was, was iemand met Quentins moed om mij uit te kiezen. (AP)

  • Maarten

    David, ik was een groot fan van je.

    Door je optreden in Kung Fu en Kill Bill leek je onsterfelijk.

    Rust in vrede.